Fogyasztóvédelmi beadvány, kérelem

Amennyiben magánszemélyként panaszt szeretne benyújtani a fogyasztóvédelmi hatósághoz, és rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel, panaszát ügyfélkapun keresztül is benyújthatja.

Kulcsszavak: fogyasztóvédelem, panasz, beadvány, kérelem

Amennyiben magánszemélyként panaszt szeretne benyújtani a fogyasztóvédelmi hatósághoz, és rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel, panaszát ügyfélkapun keresztül is benyújthatja.

Az űrlapot bármely természetes személy benyújthatja.

A benyújtás menete:

  1. Kattinson a képernyő bal oldalán található „Belépés ügyfélkapun keresztül” menüpontra,.
  2. A megjelenő felületen kattintson a "Belépés" gombra, majd adja meg ügyfélkapus azonosítóit.
  3. Az "Ügyintézés indítása" menüpontban válasszon ügytípust.
  4. Válasszon az adott ügytípushoz tartozó űrlapok közül.
  5. Kérjük, az üggyel kapcsolatos minden releváns információt adjon meg - vásárlás vagy szolgáltatás igénybevételének helye, ideje, vállalkozás/szolgáltató neve, elérhetősége, a vásárlással, szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos okiratok másolata, kapcsolatfelvétel a vállalkozással, illetve a vállalkozás/szolgáltató válasza esetleges megkeresésére

Az általános, 5 éves elévülési időn belül nyújtható be kérelem a fogyasztóvédelmi hatósághoz. 

Minden, az üggyel kapcsolatos releváns okirat másolata (számla, blokk, jegyzőkönyv, vállalkozás vagy szolgáltató válasza, stb.)

Elsőfokon a fogyasztóvédelmi hatáskörben eljáró járási hivatalok járnak el. Egyes kiemelt ügykörökben a megyeszékhely szerinti járási hivatalok. 

Az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság által hozott döntés ellen jogorvoslattal a másodfokú fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet fellebbezéssel fordulni. A másodfokú fogyasztóvédelmi hatóság a Pest Megyei Kormányhivatal. 

Array Array

ITM